Svjetski dan zaštite voda 2023.
Projekt eko-škola ostvaruje se na međunarodnoj razini, a provodi se od 1994. i okuplja više od šezdeset tisuća škola u sedamdesetak država svijeta. Cilj je programa u sklopu odgojno-obrazovnog procesa potaknuti mlade na ekološko djelovanje i pripremiti ih na izazove budućnosti.
“Nazor” je dobio zasluženu međunarodnu povelju o statusu eko-škole i tako postao član projekta.
Doprinos realizaciji projekta Eko-škola, nazorovci su ove godine dali obilježavanjem Svjetskog dana voda.
Sudjelovali su učenici 1.A, 1.E, 2.D., 2.E, 2.F, 3.A, 3.B, 4.A i 4.B razreda po mentorstvom prof. Ivane Bilić. Koordinator provedbe aktivnosti bila je učenica Leona Duvnjak iz 4.A razreda.
Svjetski dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine kako bi se skrenula pozornost ljudi diljem svijeta na važnost očuvanja vode za piće te upozorilo i podiglo svijest o 2 milijarde ljudi koji žive bez pristupa pitkoj vodi.
Naš rad uključivao je prikupljanje podataka po skupinama, istraživanje u timu i usuglašavanje stavova, izradu ankete i njenu provedbu te izlaganje projektnog zadatka i priopćavanje zaključaka.
Svi zaključci i rezultati provedene ankete sjedinjeni su u jedinstvenu prezentaciju koja je bila prikazana u svim razredima, a suradnjom sa starijim učenicima želi se ostvariti i iskustveno učenje. Učenice Tea Jović i Ines Grubišić iz 2.E razreda napravile su i kratke video uratke koji su se prikazivali na velikom ekranu u školi. Linkovi na videa su: video 1 video 2
Sama anketa je osmišljena s ciljem provedbe malog istraživanja o vodi i održivom razvoju u V. gimnaziji Vladimir Nazor Split. Svrha je bila osvijestiti učenike o važnosti naših prirodnih voda i potaknuti ih na promišljanje kako bi oni mogli doprinijeti očuvanju kvalitete vode te smanjenju potrošnje zaliha iste. Napravljena je usporedba sa rezultatima ankete provedene prošle školske godine.
Anketa sadržava deset pitanja, a broj ispitanika je bio 167.
Cilj naših aktivnosti je bio usmjeravanje pozornosti na činjenicu da svatko od nas, i najmanjim doprinosom, može doprinijeti zaštiti i racionalnijem korištenju voda, a što je potrebno učiniti bez odgađanja, između ostalog, i zbog sve prisutnijih posljedica klimatskih promjena. Zaključak je da svatko od nas doista može doprinijeti promjenama odnosa i navika vezanim za vode u obitelji, školi i zajednici, gradu ili državi. Zbrajanjem svih takvih malih doprinosa možemo donijeti promjenu i na globalnoj razini te tako biti „kotačić“ u očuvanju voda na našem planetu.
Nakana nam je da škola i u službenom obliku prihvati „zelene“ vrijednosti kao temeljne vrijednosti škole te da svi dionici ovoga procesa primjere dobre prakse prenesu i u privatnu sferu života doprinoseći na taj način lokalnoj zajednici.
Slike pokazuju uključenost naših učenika u realizaciji samog projekta.
« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
Zanimljivi linkovi |
Državna matura |