Projekt eko-škola ostvaruje se na međunarodnoj razini, a provodi se od 1994. i okuplja više od šezdeset tisuća škola u sedamdesetak država svijeta. Cilj je programa u sklopu odgojno-obrazovnog procesa potaknuti mlade na ekološko djelovanje i pripremiti ih na izazove budućnosti.
Kako je naša škola jedna od članica ovog projekta i ove smo godine svojim aktivnostima željeli pridonijeti da škola i u službenom obliku prihvati „zelene“ vrijednosti kao temeljne vrijednosti. Kroz takvo usmjerenje, poseban naglasak stavlja se na praksu koja bi trebala ispunjavati svakodnevicu škole, te na taj način utjecati na učenike i djelatnike škole. Vjeruje se da taj utjecaj neće ostati samo na razini škole već da će svi dionici ovoga procesa primjere dobre prakse prenijeti i u privatnu sferu života, doprinoseći na taj način lokalnoj zajednici, što je u konačnici i svrha ovog projekta.
Doprinos realizaciji projekta Eko-škola, nazorovci su ove godine dali aktivnostima pod nazivom „Plavo zlato“.
Ciljevi i očekivanja bila su poticati korištenje prirodoslovnog znanja, izvođenje zaključaka temeljenih na dokazima radi razumijevanja i lakšeg donošenja odluka o prirodnom svijetu i promjenama koje u njemu izaziva ljudska aktivnost, osposobiti učenike za prikupljanje podataka iz provjerenih izvora, razvijati sposobnosti timskog rada, usmjeravanje pozornosti na činjenicu da svatko od nas, i najmanjim doprinosom, može doprinijeti zaštiti i racionalnijem korištenju voda, a što je potrebno učiniti bez odgađanja.
Naš rad uključivao je prikupljanje podataka, istraživanje u timu i usuglašavanje stavova, izradu ankete i njenu provedbu, izlaganje projektnog zadatka te priopćavanje zaključaka.
Konkretizaciju svega navedenog ostvarili smo odlaskom na izletište Jadro prilikom obilježavanja dana Škole koji je ujedno bio i projektni dan. Na izletište su išli učenici 3. razreda naše škole posjetivši poučnu stazu, centar za posjetitelje, mrijestilište, interpretacijski centar i tupinolom. Izletište ujedinjuje gospodarsko, kulturno i prirodno bogatstvo koje je ova rijeka kroz povijest donosila najvećim kulturama koje su živjele uz nju i čuvale je u izvornom obliku. Težište se stavlja na edukaciju mladih o ekologiji, očuvanju prirode i same rijeke Jadro.
Sudjelovali su učenici 1.c, 1.d, 2.a., 2.b, 3.d, 3.e, 3.f, 4.a i 4.b razreda po mentorstvom prof. Ivane Bilić. Koordinatori provedbe aktivnosti bile su učenice Tara Bo Božiković i Laura Malenica iz 4.a razreda.
Provedena anketa je osmišljena s ciljem provedbe malog istraživanja o vodi i održivom razvoju u V. gimnaziji Vladimir Nazor Split kako bi osvijestili učenike o važnosti naših prirodnih voda i potaknuli ih na promišljanje kako bi oni mogli doprinijeti očuvanju kvalitete vode te smanjenju potrošnje zaliha iste. Kako se takva anketa provodi veće treću godinu zaredom, napravljena je usporedba sa rezultatima anketa provedenih prethodnih dviju školskih godina. Ovogodišnja anketa je obuhvatila 192 ispitanika.
Svi zaključci i rezultati provedene ankete sjedinjeni su u jedinstvenu prezentaciju koja je bila prikazana u svim razredima, a suradnjom sa starijim učenicima željelo se ostvariti i iskustveno učenje.
Učenica Tea Jović iz 3.e razreda napravila je i kratki video uradak koji se prikazivao na velikom ekranu u školi. Link na video je: Voda
Nakana nam je da škola i u službenom obliku prihvati „zelene“ vrijednosti kao temeljne vrijednosti te da svi dionici ovoga procesa primjere dobre prakse prenesu i u privatnu sferu života doprinoseći na taj način lokalnoj zajednici.
Kažu da slika govori više od riječi. Pogledajte uključenost naših učenika u realizaciji samog projekta kroz različite faze.
« Lipanj 2032 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Dnevni tisak |
Zanimljivi linkovi |
Državna matura |