preskoči na sadržaj

V. gimnazija "Vladimir Nazor" Split

Kutak za roditelje

Neke prepreke do školskog uspjeha u gimnaziji

Autor: Administrator , 2. 5. 2013.

Važnost polaska u srednju školu zanemarena je u odnosu na polazak u osnovnu školu, a upravo adolescencija je burno i ponekad stresno razdoblje, razdoblje  kriza identiteta te stvaranja slike o sebi kao učeniku i slike o sebi općenito.

U gimnaziju su upisani mahom učenici koji su navikli biti uspješni, prolaziti s odličnim uspjehom i sl. Međutim, među njima, kad se već jednom nađu u istom razredu svi ti odlikaši, opet se uočava razlika. Jedna petica iz osnovne škole vrijedi više nego neka druga.
Vjerojatno nema djeteta koje nikad nije dobilo lošu ocjenu, ili barem lošiju od one koju je očekivalo. Način na koji će dijete reagirati na lošu ocjenu dosta ovisi o roditeljima. Roditelji nisu svemogući, ali mogu dijete usmjeriti  u jednom ili drugom pravcu.

Da bismo znali pomoći djetetu, moramo znati uzroke neuspjeha. To su:

  1. Sposobnosti - Postoji mogućnost da je dijete vrlo sposobno za neke predmete, a  da mu drugi predstavljaju problem. Zahtijevaju li roditelji od takva djeteta odličan uspjeh u svim predmetima, za dijete to može biti izvor izuzetnog stresa. Stoga potaknite svoje dijete za rad tako da otkrijete u čemu je najbolje te ga potičite, hrabrite i pohvalite za svaki uspjeh.
     
  2. Predznanje - Može se dogoditi da vaše dijete ima lošu ocjenu zbog lošeg predznanja. Mnoga djeca takvu situaciju ne mogu razrješiti sama, jer je potrebno nadoknaditi staro gradivo i naučiti novo. U tom slučaju možete napraviti plan učenja (već samo postojanje plana smirit će dijete i dati mu osjećaj da nešto može učiniti), pratite ispunjavanje plana i, ako je potrebno, tražite pomoć profesora.
     
  3. Radne navike - Neka djeca dobivaju loše ocjene samo zato što ne uče dovoljno i ne uče redovito. Dogovorite se s djetetom da će početi učiti svakodnevno u kraćim vremenskim periodima..Počne li s dugim vremenskim periodima, izgubit će motivaciju. Nakon što je naučilo gradivo, dobro je da se, za nagradu, bavi omiljenim aktivnostima. Nagrada je jako dobar motiv.
     
  4. Strah od ispitivanja - Djeca u školi često pate zbog straha od ispitivanja i ocjenjivanja. Ovaj strah loše utječe na uspješnost učenika u školi, ali i a razvoj njihove ličnosti.
     
  5. Zato, pokazuje li vaše dijete strah od ispitivanja, nemojte svojim ponašanjem taj strah pojačavati. Pokažite mu da je školski uspjeh jedna, ali ne i jedina pozitivna stvar u životu. Pomozite mu da doživi uspjeh u onome u čemu je najbolje (možda crtanje, glazba ili sport?) pa će se osjećati vrednije i imati više samopouzdanja.  
     
  6. Motivacija - Neka djeca uče, a da ih na to ne treba posebno poticati. Međutim, nekoj su potrebni vanjski poticaji (ocjene, pohvale, pokloni, nagrade te razne zabrane kao kazne). Ovakva, vanjska motivacija uvijek je manje efikasna od unutarnje motivacije.


     Odgoj i ponašanje roditelja u velikoj mjeri određuje hoće li dijete imati unutarnju motivaciju za učenje. Takva djeca su naučila da u životu nisu bespomoćna i vjeruju da su uspjeh i neuspjeh u školi rezultat uložena truda.

Mali savjet: budite uvijek tu kada Vaše dijete ima potrebu razgovarati o novoj školi te upoznajte i surađujte s razrednikom i ostalim profesorima.

                                    

Priredila:

Školska psihologinja: Željka Friganović Jerončić, prof.

(prema I. Brdar, M. Rijavec: „Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu?“)








Oglasna ploča
 
CARNet - Vijesti
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
Korisni linkovi
 
 > Školski psiholog  > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
V. gimnazija "Vladimir Nazor" Split / Zagrebačka 2, HR-21000 Split / gimnazija-peta-vnazor-st.skole.hr / ured@gimnazija-peta-vnazor-st.skole.hr
preskoči na navigaciju