Roditelji i škola
Autor: Administrator , 17. 4. 2013.
„U svakom roditelju živi učenik – netko tko je i sam išao u školu, nekad uspješno, nekad neuspješno… Mnogi roditelji i danas ulaze u školu preplavljeni starim osjećajima…“
Unatoč tome što bi učitelji i roditelji trebali biti prirodni saveznici jer je i jednima i drugima cilj da dijete bude zadovoljno i uspješno u školi, događa se da i jedni i drugi svoju energiju troše na međusobne svađe i optuživanja.
Roditelji su članovi tima i partneri učiteljima sa zajedničkim zadatkom – pomoć djeci da razviju svoje sposobnosti, kulturu rada i dobru sliku o sebi. Zbog toga se razvijena suradnja s roditeljima tretira kao jedna od bitnih odrednica djelotvorne škole.
Najčešći izvori sukoba između roditelja i učitelja su sljedeći:
Roditelji i učitelji opažaju iste stvari različito
Učitelj može dijete opaziti kao nemirno i nedisciplinirano, a roditelj kao energično, spontano i društveno. Mirno i povučeno dijete u razredu može biti otvoreno i brbljavo u sigurnosti svoje kuće, i obrnuto.
Mnogi roditelji su vrlo osjetljivi kada su u pitanju ocjene njihova djeteta
Neki roditelji pokušavaju zajedno s učiteljem konstruktivno pomoći djetetu. Za druge su loše ocjene pretežak udarac pa taj problem rješavaju optužujući učitelja za neobjektivnost i vole reći kako ima nešto protiv njihova djeteta.
Učitelji i roditelji imaju različito iskustvo
Za neke je roditelje škola mjesto kamo im nije ugodno odlaziti - zaziru i od škole i od učitelja.
Ako njihovo dijete ima problem, skloni su reći: „Učinite što mislite da je najbolje“. Učitelju se to može učiniti kao nedostatak brige za dijete ili prebacivanje odgovornosti, no to može biti samo roditeljeva nesigurnost. Visokoobrazovani roditelji se pak ponekad podcjenjivački odnose prema učitelju jer misle da su stručniji i sposobniji od njega.
Škola mijenja djecu
Polaskom u školu djeca postaju neovisnija o roditeljima, a mnogi roditelji to teško podnose.
Roditelji nemaju dovoljno vremena
Za komunikaciju i suradnju roditelja i učitelja potrebna je ne samo dobra volja, nego i vrijeme. Nažalost, mnogi roditelji danas rade i dodatne poslove kako bi stekli dovoljno sredstava za kvalitetan život pa im ne ostane dovoljno vremena ni za brigu o djetetu ni za suradnju sa školom.
Dobiti od dobre suradnje između roditelja i škole su višestruke.
Kod učenika se, osim u boljem ponašanju, te dobiti ogledaju i u boljim ocjenama te
redovitijem pohađanju nastave.
Roditelji, s druge strane, imaju mogućnost provjeriti svoje odgojne postupke, steći nove
spoznaje te razmijeniti iskustva s roditeljima drugih učenika u razredu.
Učitelj će, poznajući djetetove roditelje i uvjete u kojima obitelj živi, moći bolje razumjeti djetetovo ponašanje u razredu.
Pripremila školska psihologinja:
Željka Friganović Jerončić , prof.psihologije
prema ur. P. Zarevski: "Učitelji za učitelje", IEP, Zagreb, 2003.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak |
Zanimljivi linkovi |
Državna matura |