2013-05-02 23:47:52 Neke prepreke do školskog uspjeha u gimnaziji Važnost polaska u srednju školu zanemarena je u odnosu na polazak u osnovnu školu, a upravo adolescencija je burno i ponekad stresno razdoblje, razdoblje kriza identiteta te stvaranja slike o sebi kao učeniku i slike o sebi općenito.
U gimnaziju su upisani mahom učenici koji su navikli biti uspješni, prolaziti s odličnim uspjehom i sl. Međutim, među njima, kad se već jednom nađu u istom razredu svi ti odlikaši, opet se uočava razlika. Jedna petica iz osnovne škole vrijedi više nego neka druga. Predznanje - Može se dogoditi da vaše dijete ima lošu ocjenu zbog lošeg predznanja. Mnoga djeca takvu situaciju ne mogu razrješiti sama, jer je potrebno nadoknaditi staro gradivo i naučiti novo. U tom slučaju možete napraviti plan učenja (već samo postojanje plana smirit će dijete i dati mu osjećaj da nešto može učiniti), pratite ispunjavanje plana i, ako je potrebno, tražite pomoć profesora. Radne navike - Neka djeca dobivaju loše ocjene samo zato što ne uče dovoljno i ne uče redovito. Dogovorite se s djetetom da će početi učiti svakodnevno u kraćim vremenskim periodima..Počne li s dugim vremenskim periodima, izgubit će motivaciju. Nakon što je naučilo gradivo, dobro je da se, za nagradu, bavi omiljenim aktivnostima. Nagrada je jako dobar motiv. Strah od ispitivanja - Djeca u školi često pate zbog straha od ispitivanja i ocjenjivanja. Ovaj strah loše utječe na uspješnost učenika u školi, ali i a razvoj njihove ličnosti. Zato, pokazuje li vaše dijete strah od ispitivanja, nemojte svojim ponašanjem taj strah pojačavati. Pokažite mu da je školski uspjeh jedna, ali ne i jedina pozitivna stvar u životu. Pomozite mu da doživi uspjeh u onome u čemu je najbolje (možda crtanje, glazba ili sport?) pa će se osjećati vrednije i imati više samopouzdanja. Motivacija - Neka djeca uče, a da ih na to ne treba posebno poticati. Međutim, nekoj su potrebni vanjski poticaji (ocjene, pohvale, pokloni, nagrade te razne zabrane kao kazne). Ovakva, vanjska motivacija uvijek je manje efikasna od unutarnje motivacije.
Priredila:
Školska psihologinja: Željka Friganović Jerončić, prof. |
V. gimnazija "Vladimir Nazor" Split |